CaRi Kt SiNi

Tuesday 15 May 2012

Realiti Kehidupan

~ Seandainya hidup ini punca perpisahan . . . biarlah kematian menyambungnya semula, tapi seandainya kematian punca perpisahan . . . biarlah hidup memberi erti yang nyata ~




Pernah tak korang rasa hidup ini bagaikan mimpi ???? bagi Lynn hidup ini memang kekadang tak seindah mimpi, lain yang diharapkan lain yang menjadi . . . korang setuju tak dengan  pendapat Lynn tue? kekadang manis kekadang pahit . . . inilah resam kehidupan. Tuhan sentiasa menguji hambanya.. however mimpi dikatakan indah sebab selalunya dalam mimpi tiada halangan dan cabaran unlike in the reality . . . tapi cemana indah pun mimpi, sure akan berakhir  juga bila kita jaga dan macam mana indah pun hidup, sure akan berakhir dengan kematian. So apa yang indah kalau semuanya hanya sementara? Hidup ini pun nyata sementara. Kita hanyalah pinjaman Allah swt, mimpi (tidur) juga dikira mati kecil. ia tetap sementara. tapi yang indah itu sendiri boleh dicipta kalau hati kita tahu bersyukur @ mungkin yang sementara itu sendiri akan membuatkan sesuatu yang indah walau hanya seketika . . .
Wake up !!!!!!!!!!!! jangan hidup dalam mimpi . . . Selama mana kita masih di buai mimpi . . . selama itulah juga kita akan hilang nikmat mengecapi realiti . . . mimpi . . . impian . . . khayalan . . . dan angan-angan umpama kepulan asap yang akan hilang tiba-tiba bila sang bayu muncul . . . sepahit-pahit realiti  . .  pasti tak setanding, sehebat manisnya mimpi . . . kerana realiti itu nyata ada.








0 comments:

CoPyRiGhT©2010-2011All Right Reserved By MaMaLyNn